منبع گزارش تصویری مازندنومه از مراسم همنوایی با سیل زدگان بهشهری-ساری:سالن هلال احمر 11 آبان

1391

استاد محمدرضا اسحاقی

خانم مقدم نژاد طراح پرتره استاد رشیدی که آن را با 5/3 میلیون نقطه تهیه کرد

گروه موسیقی شواش(از راست:استاد محسن پور،محمدابراهیم عالمی،پرویز عبداللهی)

استاد احمد محسن پور در حال امضا زدن

استاد داود رشیدی در حال امضا زدن

گروه موسیقی کودکان(موسسه نکیسا)

گروه موسیقی اکبر رستگار

استاد احمد محسن پور

استاد کیوس گوران

علی حسن نژاد،مجری و یکی از اعضای ستاد مردمی جمع آوری کمک به سیل زدگان

استاد نادر مجد

*روز مازندران را با کایری آغاز کنیم

مراسم گلریزان و جمع آوری کمک برای سیل زدگان بهشهری با نام همنوایی با سیل زدگان،عصر پنج شنبه در سالن هلال احمر ساری برگزار شد.

محمد عظیمی-شاعر و پژوهشگر بهشهری-به نمایندگی از ستاد مردمی کمک به سیل زدگان بهشهر در این آیین گفت: بارانی، باریدن گرفت که شروع فاجعه ای را رقم زد، فاجعه‌ای که دردش نیازمند مرهم است.

 عضو ستاد مردمی حمایت از سیل‌زدگان شهرستان بهشهر ادامه داد: امروز گرد آمدیم تا با سرود همنوایی با هموطنان در این کره خاکی، تبلور نوعدوستی باشیم.

 وی افزود: این حضور برای فراموشی حادثه‌ای که هنوز بر همشهریانش هراس می‌آفریند،باید در بهشهر انجام می‌شد.

عظیمی با بیان اینکه جهیزیه هایی پیش از چیدن در خانه‌ بخت، بر جهاز سیل روان شد، تصریح کرد: کشته‌شدگان هر یک امیدی بر خانواده‌ای بودند، معلمی که تازه بازنشسته شده و امیدوار بود پس از سال‌های خدمت در کنار خانواده آرام گیرد، مادری که عاطفه را تکثیر می‌کرد و کودکی که نگین خانواده بود.

عظیمی اذعان داشت: جنگل را بیابان کردیم و حرکت همان تنه‌های اره شده درختانی است که خانه‌ها را در هم کوبید و گواه ما رودخانه‌های لایروبی نشده‌ای است که به سادگی لبریز می‌شود.

وی با بیان اینکه بهشهر را دریابیم، خاطرنشان کرد: بهشهر،شهریست که خاستگاه تاریخ و هویت انسان متفکر است و نشانه‌های فرهنگی و تاریخی بهشهر هم در سیل آب دیده‌اند.

 عظیمی با اشاره به اینکه عید غدیر و روز مازندران در راه است، ادامه داد: عید را به معنای واقعی کلمه در دل‌های سیل‌ردگان جای دهیم، در کمک به سیل‌زدگان پیشقدم شویم و روز مازندران را با کایری آغاز کنیم.

*خدا کند سیل عشق بیاید

کیوس گوران در بخش دیگری از این برنامه به شعرخوانی پرداخت.

 وی گفت: پس از سیل بهشهر، سیل دیگری را شاهد بودیم که بسیار متفاوت با سیل بهشهر است، این سیل عشق که طغیان دل‌های عاشق است و خدا کند همیشه چنین سیل‌هایی به ما رو کند.

 گوران ادامه داد: یک قطعه مثنوی برای انارستان بهشهر ساخته‌ام و چون سال‌ها درس و مشق و کارم با آب بود، در این مثنوی که به من الهام شد با گویش آب حرف زدم.

وی با بیان اینکه این بلا را ما ایجاد کردیم، یادآور شد:‌به سیل و رودخانه کار نداشته باشیم، به آنهایی برسیم که با ما چنین می‌کنند.

*خداوند خالق شر نیست

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این مراسم، اظهار داشت: درود خدا بر هنرمندان که توانسته‌اند لیاقت هنری خود را در چنین عرصه‌ای بروز و ظهور دهند.

حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی با بیان اینکه خداوند خالق شر نیست، ادامه داد: شر ساخته و پرداخته خود انسان است.

 وی افزود: این بلایا به معنای این است که ما باید در مدیریت و نگاه خود، تجدید نظر کنیم و تلنگری به مدیریت جامعه است تا بدانند برای آیندگان، بسترسازی بهتری در نظر بگیرند.

*شمه دست بلاره!

‌داود رشیدی در این برنامه با زبان مازندرانی گفت:‌ شمه دستِ بلاره، شمه دور من بگردم،شمه خنابدون 

وی گفت:‌ شروع کردم به یاد گرفتن مازندرانی، البته مازندرانی لهجه نیست، زبان است.

رشیدی ظهار داشت: همه ما ایرانی هستیم و باید به ایران افتخار کنیم و بعد به شهر و محله‌مان.

وی با بیان اینکه امیدوارم این رقابت‌ها که بین برخی شهرهای استان وجود دارد از بین برود، تصریح کرد: من خوشحالم که بگویم مازندرانی هستم و به ویژه ایرانی.

 داود رشیدی با مزاح گفت: اصلا قرار بود بابل مرکز استان شود که باعث خنده حاضران شد.

 وی در همین رابطه با اشاره به اینکه هیچ فرقی نمی‌کند، افزود: امیدوارم همیشه زنده و خوشحال باشیم و این سیل هم که اتفاق افتاده شاید خدا خواسته بعضی مسائل را به ما یادآوری کند و باید مواظب باشیم دیگر تکرار نشود.

*ته فدا، غصه نخر

 دبیر کمیته خیران مازندرانی‌های مقیم تهران در ادامه این برنامه اظهار داشت: امروز دور هم جمع شدیم تا با قلب مان بگوییم بهشهری جان برار، جان خاخر، ته فدا، غصه نخر، اما ته همراه درمی.

جهانگیر رضایی، گفت: علاوه بر کمک‌هایی که امروز جمع‌آوری می‌شود، تعداد 100 مبلغ 50 هزار تومان هم به این حساب واریز می‌شود.

 وی سخنانش را با یک شعر به پایان رساند:

این شانه‌های گل گرفته،

چه ساده و صبور وقت وقوع فاجعه می‌لرزند،

 این نمایش هرچند بشکسته زانوان و کمرهاشان

 استاده‌اند فاتح و نستوه.

حاشیه ها

-با وجود این که در شهر و شهرهای اطراف جشن هایی به مناسبت غدیر برپا شده بود،هر دو طبقه سالن هلال احمر پر از مردم علاقه مند بود و جا برای نشستن نبود.

- پس از تلاوت قران،استاد محمدرضا اسحاقی منظومه ای مازندرانی را که خود سروده بود،با دوتار برای حاضران خواند.

- هلال احمر برای در اختیار قرار دادن سالن پولی دریافت نکرد. پذیرایی با نان محلی و کیک را نان تندیر ساری و پذیرایی میوه را فرد خیری به نام علی رجبی تقبل کرده بود.

- گروه وارش به سرپرستی اکبر رستگار چند قطعه موسیقی مازندرانی را اجرا کردند.پیش از آن ها نیز استاد نادر مجد-استاد تار-که از خارج از کشور و بدون دعوت خاصی به برنامه آمده بود،قطعه ای را در مخالف سه گاه اجرا کرد که با تشویق حاضران روبه رو شد.او قبل از اجرا گفت:خوشحالم که پس از 42 سال در این شهر و به بهانه کمک به هموطنانم تار می نوازم.

-گروه موسیقی کودکان به سرپرستی خانم قلی نژاد که از موسسه نکیسا آمده بودند،چند قطعه موسیقی محلی ایرانی و مازندرانی را اجرا کردند که با استقبال و تشویق حاضران مواجه شدند.

- برنامه موسیقی استاد محسن پور(گروه شواش) در دو نوبت اجرا شد.پس از نوبت اول اجرا،مراسم گلریزان اجرا شد.

- در مراسم گلریزان استادان داود رشیدی و احمد محسن پور قبض های مردم را امضا می کردند که رشیدی با جمله هایی نظیر «پول دادی که برگه ات رو امضا کنم؟»،«چقدر پول دادی؟»و...با مردم شوخی می کرد.

- هنرمندی به نام خانم مقدم نژاد که از تهران آمده بود،پرتره ای را از استاد داود رشیدی طراحی کرده بود که به مبلغ یک و نیم میلیون تومان به فروش رفت. کل این مبلغ به سیل زده های بهشهر اهدا شد. این پرتره بدون رسم هیچ خطی  و تنها با 5/3 میلیون نقطه آفریده شده بود.کپی این تصویر هم به استاد رشیدی اهدا شد.

- هنرمندان و علاقه مندان مازندران در تهران به ويژه بنیاد هم اندیشان تبری و هنردوستانی چون فرهود جلالی احمد ولی پور و خسرو علیزاده برای اجرای این مراسم و جمع آوری کمک های مازندرانی های مقیم تهران تلاش فراوانی داشتند.

-در پایان این همایش بدون احتساب مبالغی که کمیته خیران مازندرانی در تهران جمع آوری کرده بودند و نیز بدون احتساب مبلغ فروش پرتره استاد رشیدی(5/1 میلیون تومان)،حدود 3 میلیون تومان پول جمع آوری شد.

واژگون شدن يک دستگاه کاميون در جوارم سوادکوه  



به گزارش خبرنگار ونگ وا، اين حادثه در غروب امروز سه شنبه 24مهر در محور جوارم سوادکوه رخ داد که علت اين واژگوني ترکيدن چرخ کاميون و سرعت بالاي اين راننده ساروي بود.

به لطف خداوند اين حادثه خسارت جاني بر جاي نگذاشت.

شیران سوادکوه برای فتح لیگ کشتی آماده می شوند

 
 

 ، ادامه تمرينات متمرکز تيم کشتي آزاد باشگاه صدراي زيراب سوادکوه عصر دوشنبه در سالن پهلوان رنجبر صفري زيراب زير نظر مربيان جوان اين تيم، عباس حاج کناري ، صمد نژادي ، جانعلي خسرونژاد و کامين ملکي ديروز دوشنبه 15آبان يک تمرين پرفشار را انجام دادند تا آمادگي خود را جهت قرار گرفتن در ترکيب اصلي هفته اول ليگ به مربيان نشان دهند.

در تمرين روز گذشته تيم کشتي آزاد صدراي زيراب کليه کشتي گيران باشگاه به استثناي محمد جواد ابراهيمي و جابر صادق زاده که در اردوي تيم ملي بسر ميبرند حاضر بوده وزير نظر مربيان باشگاه به اجراي تمرين کشتي، رفع معايب فني و افزايش توانمندي هاي خود پرداختند.

شايان ذکر است: برابراعلام روابط عمومي فدراسيون کشتي جهوري اسلامي ايران مسابقات ليگ برتر کشتي آزاد سال 91 از روز سه شنبه 23/8/1391آغاز ميشود که در اولين هفته اين مسابقات در گروه Aتيم کشتي باشگاه فرهنگي ورزشي صدراي زيراب ميزبان تيم کشتي تعاوني مالي و اعتباري فردوسي مازندران خواهد بود و در ديگر ديدار اين گروه تيم پرسپوليس جويبار ميزبان ثامن الحجج (ع) سبزوار خواهد بود ، در اين گروه تيم سايپاي تنکابن در هفته اول استراحت دارد.


به گزارش خبرنگار ورزشي ونگ وا



" لال‌ شو"

لال شو امسال هم در سوادکوه گسترده برگزار شد.

تصاویری از مراسم سنتی " لال‌ شو" در اسلام آباد فریدون کنار
كد خبر : ۱۶۵۴۵ /  تاریخ :۱۶ آبان ۱۳۹۱

مراسم سنتی لال‌ شو (شب لال)،یکی از مراسم های جشن سنتی تیرگان در استان مازندران
























































.

 شب سيزده آبان يا سيزده شو تبري در شهر زيرآب بوديم که با گروه هاي 2 يا 3 نفره مواجه ميشديم که مانند سال هاي گدشته مراسم تير ماه سيزده شو را در زيرآب برگزار مي کردند. شهرها و روستاهاي سوادکوه نيز شاهد برگزاري با شکوه اين مراسم تاريخي در سطح شهرستان مي باشند. به گزارش خبرنگار ونگ وا

 
 











 

 

آیت‌الله عبدالله نظری سوادكوهي شامگاه دوشنبه در جشن بزرگ عید سعید غدیر در تالار شهدای گمنام دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری بیان داشت: به فرمان پروردگار در روز عید غدیر پیغمبر اسلام امیرالمومنین را به عنوان چراغ روشن پرنور عقل، امامت و نبوت برای مردم منصوب کرد.

وی خاطرنشان کرد: حاکم دینی را باید خدا تعیین کند و با مشورت و با زور نمی‌شود حاکم تعیین کرد و آن که مدیر فکری و روحانی انسان است خدا است چراکه غدیر با آن عظمت تاریخی را فراموش کردند و یا عمدا حذف کردند و به غدیر بی‌احترامی کردند و هنوز هم این بی‌انصافی‌ها در دنیا وجود دارد.

وی با بیان اینکه مملکت ما اسلامی است و باید به قرآن عمل کنند، بیان داشت: هم‌اکنون معلمان قرآن در کشور تابع مراجع و گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند.

نظری افزود: مقام معظم رهبری زهد دارند و هیچ حبی به مال دنیا ندارند و دولت و علما و مراجع از مقام معظم رهبری تبعیت کنند.

وی تصریح کرد: دین برای نظم، ابدیت و تکامل آمده است و نظم برای زندگی دنیا است و از امور خانه تا مملکت باید نظم داشته باشد.

نظری با تاکید به اینکه باید در مال و مقام دقیق شد، اذعان داشت: مسلمانی که می‌خواهد به کمال برسد باید در حب مال حلال خور و در حب مقام رعایت دیگری را بکند و شیعه از خوردن مال بیت‌المال کراهت دارد.

وی با بیان اینکه در گذشته علمای دینی از مقام فاضل‌تر و عالم‌تر را جلو نمی‌افتادند، بیان داشت: مقام مسئولیت است و وجدان می‌خواهد و کسی که دارای مقام است باید جوابگوی شب اول قبر باشد.

نظری تاکید کرد: لازم است به دنبال علم و عمل برویم و خود را نجات دهیم و هیچ‌گاه انسان با رفتن به این مسیر ضرر نمی‌کند و با عبادت روح تکامل پیدا می‌کند و علم، دین و عقل آن را تایید ‌می‌کند.

تصادف در منطقه سرخكلا زيراب

تصادف در منطقه سرخكلا زيراب


امروزدر منطقه سرخکلا زيراب تصادف شد. يكدستگاه کامیون زد به پراید وباعث فوت یک دختر 25 ساله زيرابي شد خوش به حال مسئولین که به فکر مردم نیستند وفقط به فکر خودشون هستن هرروز دارن جوانای ما ازبین میرن اخه چرا اینجوری هستن اگه این اتفاق برای بچه های خودشون پیش بیاد اینجوری نمیشه البته ماشین تمام مسئولین ایربگ (کیسه هوا) داره اتفاقی برا شون نمیوفته به امید اون روزی که جاده مرگ بار ما درست بشه ودیگر این تصادفات را نداشته باشیم .

کنسرت مختاباد پس از بیست سال در ساری برگزار می‌شود

کنسرت مختاباد پس از بیست سال در ساری برگزار می‌شود

 


سید عبدالحسین مختاباد خواننده مطرح موسیقی ایرانی پس از حدود دو دهه در شهر ساری به روی صحنه می‌‌رود.

کنسرت مختاباد در حمایت از سیل زدگان

کنسرت مختاباد پس از بیست سال در ساری برگزار می‌شود


مختاباد که پیش از این طی یادداشتی برای برگزاری کنسرت به نفع سیل زده‌‌های بهشهر اعلام آمادگی کرده بود، ضمن اعلام خبر اجرایی شدن این کنسرت درباره جزئیات این برنامه گفت: «این کنسرت با همت و حمایت شهرداری ساری (شورای شهر و شهردار) پس از حدود دو دهه و به نفع سیل زده‌‌های بهشهر در تاریخ‌های ۱۸ و ۱۹ آبانماه در سالن سید رسول حسینی اجرا می‌گردد.»


وی در ادامه افزود: «در این کنسرت علاوه بر اجرای آثار خاطره انگیز گذشته و محلی مازندرانی، آثاری از آخرین آلبوم خود (سایه دوست) را نیز خواهم خواند.»


لازم به ذکر است که اعضای گروه رودکی به سرپرستی محسن حسینی آهنگساز و نوازنده توانمند سنتور در این کنسرت، عبدالحسین مختاباد را همراهی خواهند کرد و از نوازندگان مطرح این گروه می‌‌توان به آرش فلاح (نی)، مسلم علیپور (کمانچه)، کوروش بزرگپور (تمبک)، رضا دربندی (دف)، محمد دلنوازی (عود)، احسان بزرگمهر (تمبک) و مهدی وحدتی (تار) اشاره نمود.

اسدا الله محمدپور سوادكوهي رئیس موزه ملی ایران

اسدالله محمدپور سوادكوهي رئیس موزه ملی ایران

ضرورت توسعه موزه‌ها با استفاده از پتانسیل‌های موجود


رئیس موزه ملی ایران با حضور در غرفه خانه ملت در نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، گفت: در ایران ظرفیت‌های دست نخورده بسیاری وجود دارد که با بهره‌گیری از آنها می‌توان تاریخ کهن کشور را به جهانیان نشان داد.

محمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم در جذب گردشگر خارجی را موزه‌ها دانست و گفت: ایران به لحاظ سابقه تمدنی و فرهنگ کهن خود ظرفیت‌های بسیار بالایی در معرفی تاریخ گذشته دارد.

وی افزود: رسالتی که در وهله اول برای معرفی میراث فرهنگی کشورمان بر عهده مسئولان است موزه ملی است که باید با استفاده از پتانسیل‌های موجود در نشان دادن جاذبه‌های تاریخی و اشیاء به جا مانده از دوران گذشته را به گردشگران داخلی و خارجی نشان دهد.

رئیس موزه ملی ایران با بیان این که وظیفه نشان دادن میراث فرهنگی کشور به طور حتم بر عهده موزه‌ها است، اظهار داشت: اقدامات اثربخشی در موزه‌های کشور به کار گرفته‌ایم و نمایشگاه‌های داخلی و خارجی بسیاری را برای معرفی این مهم راه‌اندازی کرده‌ایم.

محمدپور تصریح کرد: انتشار محصولات فرهنگی و همچنین برگزاری همایش‌های مختلف ارتباط با آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها از دیگر مواردی است که موزه ملی ایران نسبت به آن بی‌تفاوت نبوده است.

وی با تاکید بر این که رسانه‌ها نیز نقش موثری در معرفی اشیاء تاریخی گذشته دارند بیان کرد: خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها با عزمی ملی برای معرفی میراث فرهنگی کشورمان باید مبادرت ورزد تا بتوان این مهم را به گردشگران خارجی و همچنین داخلی معرفی کرد.

محمدپور با انتقاد از این که در جمهوری اسلامی ایران برای معرفی میراث فرهنگی کشورمان هنوز از ظرفیت‌های موجود استفاده نشده است تاکید کرد: متاسفانه ظرفیت‌های دست نخورده بسیاری وجود دارد که نه تنها موزه ملی و میراث فرهنگی بلکه رسانه‌هانیز کمتر توانسته‌اند از این پتانسیل استفاده کنند.

رئیس موزه ملی ایران، بهترین ابزارها برای نشان دادن تاریخ کهن در سطح بین‌الملل را شرکت در نمایشگاه‌های داخلی دانست و گفت: تقاضای زیادی برای مشارکت موزه ملی ایران در نمایشگاه‌های خارجی وجود دارد اما به لحاظ قیمتی بودن اشیا و ملاحظاتی در خروج از آثار تاریخی به خارج از کشور دقت فراوانی لازم است که باید با برنامه‌ریزی‌های درست بتوانیم نسبت به انجام این اقدامات فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام دهیم.

بمناسبت عيد سعيد غدير برنامه فرهنگي هنري در شهرستان سوادكوه برگزار ميگردد

 

یه همت انجمن سوادکوه شناسی دو شب شعر و موسیقی در شهرهای سوادکوه بر گزار میگردد:


۱- جهارشنبه ۱۰/۸/۹۱ در سالن الغدیر پل سفید ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۹


۲- پنجشنبه ۱۱/۸/۹۱در سالن ارشاد زیراب ساعت ۱۵:۳۰ الی۱۹

هفته اول لیگ کشتی با میزبانی سوادکوه

 

بنابر قرعه کشي انجام شده تيم صدراي زيراب در هفته اول در سالن پهلوان رنجبر صفري زيراب سوادکوه ميزبان تيم کشتي مؤسسه مالي و اعتباري فردوسي مازندران ميباشد .

به گزارش روابط عمومي باشگاه صدراي زيراب و برابر تصميمات کادر فني تيم کشتي آزاد باشگاه صدراي زيراب نفرات زير مي توانند در تمرينات گروهي اين باشگاه که در عصر روز سه شنبه 09/08/1391 در سالن شهيد محسن احمدي شهر زيراب برگزار ميشود حضور يابند :

55 کيلوگرم : دانيال حجتي ، حميد خليلي ، پوريا برزگر و مهران شيخي

60 کيلوگرم : احمد اميريان ، مهدي قربان نژاد ، محمد الهي وعلي حبيبي

66 کيلوگرم : سبحان محمدزاده ، نيما الهي ، ابراهيم نصيري ، پرويز ديوارگر ، وحيد آهنگري و کميل فرزان

74 کيلوگرم : سعيد داداشپور ، عزت ا... اکبري ، مهدي رشيدي و کيانوش نادري

84 کيلوگرم : سعيد رياحي ، محمد جواد ابراهيمي و محمد قاسم زاده

96 کيلوگرم : سينا غني زاده ، ياسر قرباني و شعبانعلي غفاري

120 کيلوگرم : هادي پور عليجان و جابر صادق زاده

سید هادی حسینی بعنوان عضو هیئت رئیسه فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران منصوب شد

طی حکمی از سوی سرپرست فدراسیون کشتی



سید هادی حسینی بعنوان عضو هیئت رئیسه فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران منصوب شد

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران سید هادی حسینی مخبر فراکسیون ورزش مجلس عضو هیئت رئیسه فدراسیون کشتی منصوب شد.

حجت الله خطیب سرپرست فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران طی حکمی سید هادی حسینی مدیرکل سابق تربیت بدنی مازندران و مخبر فراکسیون ورزش مجلس را بعنوان عضو هیئت رئیسه فدراسیون کشتی منصوب نمود.


متن حکم به شرح ذیل می باشد :

جناب آقای سید هادی حسینی

با سلام

احتراما نظر به سوابق و علاقمندی جنابعالی به امور کشتی و با توجه به سیاست فدراسیون کشتی مبنی بر استفاده از وجود نیروهای توانمند جهت برنامه ریزی ، بدینوسیله بموجب این حکم جنابعالی بعنوان عضو هیئت رئیسه فدراسیون کشتی منصوب می شوید.

امید است با اتکال به خداوند متعال همکاری صمیمانه شما در رشد کشتی کشور تاثیر مضاعفی را داشته باشید.

حجت الله خطیب

سرپرست فدراسیون کشتی

بازیگر مازندرانی بر روی صحنه تئاتر شهر

بازیگر مازندرانی بر روی صحنه تئاتر شهر

صبا کمالی ، بازیگر سوادکوهی

مقیم پایتخت از ۷ آبان در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر تهران به روی صحنه میرود.

این هنرمند مازندرانی مراحل پایانی تمرینات نمایش ”عطسه ۲۱ دسامبر” به نویسندگی و کارگردانی محمدمهدی خاتمی را گذرانده و از هفته دوم آبان به همراه بازیگران دیگری همچون خسرو احمدی، سروش طاهری و مهدی فریضه در این نمایش به ایفای نقش خواهد پرداخت.

در “عطسه ۲۱ دسامبر” که پیش از این با عنوان “شاید فردا” معرفی شده بود، رضا مهدی زاده و سعید حسنلو (طراحی صحنه)، پریدخت عابدین نژاد (طراحی لباس)، سیاوش لطفی (موسیقی)، امیر اسمی (طراحی پوستر) و علی زارعی و نازنین حسن پور (دستیاری کارگردان) همکاری دارند.

داستان نمایش، توهمات یک زن و شوهر را در مورد مسائل مربوط به روز ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ که قرار است اتفاق بیفتد، روایت می کند.

پیش از این قرار بود “عطسه ۲۱ دسامبر” در سی امین جشنواره بین المللی فجر به صحنه رود که این امکان میسر نشد.

این اثر نمایشی از ۷ آبان هر شب، به جز شنبه ها، ساعت ۱۸ در تالار سایه تئاترشهر به اجرا درخواهد آمد.