آیت الله نظری خادم الشریعه  

آیا تا به حال از خود پرسیدیم چه کسانی غدیریه را بوجود آوردند و به چه هدفی آن را تبلیغ کردند و برای اینکه فرهنگ غدیر و غدیریه در بین مردم همگانی شود چه زحمت هایی را خالصانه و در راه شناساندن مولا علی و تفکر و منش امام علی کشیدند 

همه مردم مازندران و به خصوص مردم سوادکوه و ساری بهتر از دیگر نقاط ایران می دانند که بنیان گذار غدیریه در  ایران دانشمند فرزانه علامه بزرگوار حضرت آیت ا... نظری می باشد .

حضرت آیت الله نظری  از شاگردان ممتاز و برجسته علامه طباطبایی ،حضرت امام خمینی وآیت الله سلطانی بود و در دوران انقلاب اولین کسی بود که اعلام حمایت مردم مازندران از امام و انقلاب را در پاریس به اطلاع امام رساند و حضرت امام شخصا از نامبرده خواستند که در مازندران بماند و هدایت و رهبری مردم مازندران در انقلاب را بر عهده بگیرد  . و نامبرده تا پیروزی انقلاب دوشادوش اقشار مختلف و انقلابی مردم مازندران در صف اول اعتراضات و تظاهرات شرکت کرد و بار ها از طرف ساواک مورد تعقیب و شکنجه قرار گرفت ولی هیچ گاه حتی در بهبوهه انقلاب خود را از اقشار مختلف مردم جدا ندانست و همواره با مردم و برای مردم ماند.

 در وصف معظم له همین بس که مقام معظم رهبری احترام فراوانی برای معظم له قائل هستند و در هر فرصتی که در مازندران حضور یابند حتما فرصتی را جهت دیدار با حضرت آیت الله نظری اختصاص می دهند .  و حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در هر محفل و مجلسی که حضرت آیت الله نظری حضور داشته باشند  ارادت خود را  نسبت به حضرت آیت الله نظری ابراز می نمایند و حتی در هر سفری که حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی  به مازندران داشته باشند و یا حضرت آیت الله نظری در تهران حضور داشته باشند آیت الله هاشمی رفسنجانی به دیدار معظم له می روند و در مورد مسائل مختلف دینی و سیاسی به تبادل نظر می پردازند  .  دکتر مصطفی محقق داماد با افتخار از شاگردی در نزد آیت الله نظری  یاد می کند و همواره این موضوع را جز افتخارات خود می داند .

 بزرگواری که سالیان سال در منزل خود در ساری هر سال دهه غدیریه را با شکوه هر چه تمام جشن می گیرد و از فضائل امام علی می گوید و در مدح و ستایش امام علی و نهج البلاغه سخنرانی های رسا و شیوایی می کند و امید به روزی دارد که غدیر و غدیریه همگانی و جهانی شود.

کسی که در جواب انتقاد های گرفته شده در این مورد می گفت : " ما دهه غدیریه را جشن می گیریم و یک دهه از فضائل علی و از عدالت جهانشمول آن می گوییم شما چه چیزی برای ارائه به مردم امروز دارید"

 حضرت آیت ا... نظری پایه گذار  دهه غدیریه بوده و این رسم نکو را در طول دو دهه اخیر با برپایی مراسم و سخنرانی های علمی جشن می گرفت و از فضائل امام علی می گفت و  در هر جایی حتی روستا های دور افتاده و محروم مازندران مانند بالازیراب که مراسمی در عظمت امام علی برگزار می شد شرکت می نمود و با وجود بیماری با سخنان شیوای خود سعی در شناساندن بیش از بیش امام علی و تفکرش به مردم داشت .

وامروز می بینیم با توجه به تلاش خستگی ناپذیر این علامه و مجاهد بزرگوار و این دانشمند فرزانه امروزه دیگر غدیر نه تنها در مازندران بلکه در کل ایران غریب نیست.

باشد کسانی که در راس امور مربوط به غدیر و دهه غدیریه می باشند بیش از پیش قدر دان زحمت های بدون چشم داشت این علامه بزرگوار باشند و بیش ازپیش از نظرات و سخنان این علامه بزرگوار استفاده نمایند . دانشمندی که فضائل علمی آن بر هیچ کس پوشیده نیست و طالبان علم از اقصی نقاط ایران جهت استفاده از محضر این دانشمند فرزانه در کلاس های آن حاضر می شوند کسی که به اعتراف اکثر مدرسین حوزه های علمیه از بزرگترین اساتید خارج فقه و اصول کشور می باشد و حتی دعوت بزرگترین حوزه های علمیه دیگر نقاط کشور را به دلیل ماندن در کنار مردم مازندران و کوشش در جهت حل مشکلات مردم و روستاهای دور افتاده مازندران نپذیرفت .

حضرت آیت ا... نظری همواره در کنار عامه مردم مازندران ماند چه در زمان رژیم گذشته که حهت آگاهی بیش از پیش مردم منطقه سوادکوه و دیگر نقاط استان مازندران پای پیاده کیلومترها را طی می کرد تا جهت مردم مشتاق و رنج کشیده و مشتاق به علم و عالم سوادکوه و مازندران  سخنرانی کند  و چه اکنون که با کهولت سن و بیماری  گوش شنوای مشکلات و درد های بی شمار مردم زحمت کش مازندران است .

  کسی که برای آبادانی منطقه زحمت های  زیادی را متحمل نمود . با تلاش و پیگیری  و زحمت های خالصانه ایشان بود که در سفر مقام معظم رهبری به استان مازندران مشکل آب مردم سوادکوه حل شد کمک های بی شائبه معظم له باعث تاسیس بیمارستان در شهر زیراب شد همچنین معظم له تلاش های فراوانی جهت تاسیس کارخانه کک سازی در کنار شرکت در حال تعطیلی البرز مرکزی جهت رونق دوباره شرکت البرز مرکزی و کمک به کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد منطقه انجام دادند که متاسفانه تا حالا به علت عدم همکاری سازمان محیط زیست به نتیجه نرسید .  کسی که همواره یار و یاور مردم منطقه بود و همواره درد مردم را درد خود دانست و از تمام توان و وجود خود برای حل مشکل مردم استفاده نمود و همواره در همه عرصه ها پشتیبان مردم مازندران بود و حتی در این راستا نامه ای را به رئیس جمهور محترم  جناب آقای دکتر احمدی نژاد فرستاد و در آن خواستار حل مشکلات مردم مازندران شد و مشکلات مازندران و راه حل های پیش نهادی خود را مطرح نمود امیدوارم ریاست محترم جمهور که همیشه پشتیبان علم و عالم بوده با دقت بیشتری نامه معظم له را بررسی نموده و دستورات لازم را جهت کاهش مشکلات مردم مازندران که حضرت آیت الله نظری در نامه خود به آنها اشاره کردند را صادر فرماید .منبع سوادکوه انلاین

به یاد جهان پهلوان رنجبر صفری


رنجبر صفري4 دوره قهرماني كارگري در اوزان 68 و 74 كيلوگرم و قهرماني در مسابقات كشتي آزاد قهرماني ايران و قهرمان مسابقات ميلوني ايتاليا را در كارنامه دارد كه در تيرماه 1369 در روز عروسي خود در يك حادثه تلخ رانندگي جان به جان آفرين تسليم كرد. رنجبر صفري از اولين سوادكوهي هاي داراي عنوان جهاني است كه موفق به كسب 18 مدال كشوري و بين المللي شده است. وي در دوران خدمت سربازی در مسابقات كشتي يگانهاي ارتش در وزن 62 كيلوگرم شركت نمود و به مقام دوم ارتش ايران دست يافت.

                     جهان پهلوان رنجبر صفری

بعد از دوران سربازي بطور جدي تر تمرينات خود را ادامه داد و در مسابقات مختلف قهرماني استان و قهرماني كشور و در نهايت جهاني شركت كرد. در طول دوران ورزشي كشتي مقامهاي والايي دست يافت كه دست يابي به 18 مدال قهرماني نمونه آن بود.

شادروان رنجبر دارنده 4 دوره قهرماني كارگري در اوزان 68 و 74 كيلوگرم بود و در مسابقات كشتي آزاد قهرماني ايران مقام اول را كسب كرد. او در سال 1369 به همراه كشتي گيران كارگري ايران براي مسابقات جام ميلوني ايتاليا انتخاب شد. وي در ايتاليا يكي از چهره هاي درخشان اين مسابقات بود كه بهترين پيكار او را در مقابل كشتي گير سر شناس آمريكا به نام " استفن اسمير" ياد كرد كه با نتيجه 6 بر 2 به پيروزي رسيد و پرچم پرافتخار جمهوري اسلامي ايران را در بلنداي آسمان ايتاليا برافراشت و با سرافرازي به ميهن خود بازگشت.

      جهان پهلوان رنجبر صفری                    

  آرامگاه جهان پهلوان رنجبر صفری در حسینیه کردآباد                    

منبع :www.kordabad.blogfa.com


یا رسول الله(ص)؛ اهانت به پدر یعنی اهانت به همه فرزندان. و ما


مسلمانان همه، فرزندان توییم؛ امّت توییم.تو خود فرمودی که « أنا و علیّ


أبَوا هذه الأُمة »[ من و علی پدران این امتیم].


اهانت مذبوحانه ی صهیونیست و استکبار جهانی به ساحت مقدس قطب


 عالم امکان، نشانه ی رذالت و خواری آمریکا و همدستانش بوده که به زودی


هم از سوی مسلمین عالم پاسخ دندان شکنی خواهند گرفت.


                                                                    


تِلا بخونه، نخونه، افتاب دَراِنه!

 

ترجمه فارسی :خروس بخواند، نخواند، آفتاب در می آید!

 

مفهوم کنایی :جلوی روند طبیعی کاری را نمی توان گرفت

 معادل فارسی:اگر خروس نخواند، سحر نمی شود؟!



www.Savadkoohnews.comمنبع

یادواره شهدای روستای اوریم، اوریم رودبار و شورک‌چال

با ارزوی موفقیت برای پسر خاله عزیزم در انتخابات شورا سال اینده

معیارهای اندازه گیری شهر سالم

معیارهای اندازه گیری شهر سالم

 محمد قاسم نژاد

 

۱- بازبيني اولويت هاي كاربري زمين با هدف ايجاد جوامع فشرده، سبز، سالم، متنوع، باصفا و با كاربري هاي مختلط حياتي.


2- تجديدنظر در اولويت هاي حمل و نقل جهت توجه به پياده روي، دوچرخه سواري، وسايل حمل و نقل عمومي به جاي خودروهاي شخصي، تأكيد بر دسترسي نزديك.


3- باز زنده سازي محيط هاي شهري آسيب ديده، به ويژه نوارهاي ساحلي، كوهستانها، جلگه ها، دشتها و مرداب ها.


4- ساخت و عرضه مساكن شايسته، ارزان، امن، راحت و فاقد حريم ها و جدائي گزينهاي اجتماعي اقتصادي و...


5- ايجاد و بسط عدالت اجتماعي و فراهم نمايي فرصت هاي بهتر براي زنان، رنگين پوستان و ناتوانان


6- حمايت از كشاورزي بومي، طرح هاي ايجاد و گسترش فضاي سبز شهري و باغ شهرها به همراه ترويج بازيافت و احياء منابع بالاخص منابع تجديدناپذير، فناوري مناسب جديد و حفاظت از منابع و همزمان كاهش آلودگي و پسماندهاي خطرناك


7- تعامل با شركت هاي تجاري با هدف حمايت از فعاليت هاي اقتصادي با ملاحظات اكولوژيكي


8- طرح ايدئولوژيها و عادات ناخوشايندي از قبيل مصرف زدگي و يا مصرف گرايي شديد

9- بسط و ترويج طرح ها و برنامه هاي ارشادي و آگاهي دهنده

گزارشی از پسرخاله عزیزمحمد قاسم نزاد

نژاد)
تنها بوکسور وزن 60 کیلوگرم نوجوانان مازندران در مسابقات کشوری

تنها بوکسور وزن 60 کیلوگرم نوجوانان مازندران در مسابقات کشوری

محمودیان سوادکوهی تنها بوکسور وزن 60 کیلوگرم نوجوانان مازندران در مسابقات کشوری

 

سیامک محمودیان خواجکلایی تنها بوکسور وزن 60 کیلوگرم نوجوانان مازندران در مسابقات کشوری

محموديان گفت:سومين دوره از مسابقات بوکس نوجوانان درسطح کشوري ميباشد که براي دومين دور دراين مسابقات شرکت ميکند.
تنها مشت زن وزن 60 کيلوگرم مازندران در اين مسابقات ازآمادگي جسماني خود گفت و افزود:به مدت يک ماه به صورت حرفه اي روزي 4ساعت در مرکز استان تمرين کرداه يم و پس از تمرينات در اردوي استان به مدت دوهفته که ,از5شهريور زير نظر استاد حاج حسين روحي برگزار شده بود در وزن 60 کيلو گرم انتخاب شدم.
وي قول کسب مقام اولي راداد و گفت:دراين دوره از مسابقات که از 18 شهريوربه ميزباني زنجان ميباشد نفرات اول تا سوم به اردوي نوجوانان تيم ملي دعوت ميشوند که راهي مسابقات جهاني شده و عضو تيم ملي نوجوانان جمهوري اسلامي ايران باقي ميمانند.
سيامک محموديان 16 ساله که هدفش را المپيک ميداند،افزود:پس از دريافت قهرماني استان در کيک بوکسين به بوکس رفتم تا با پشتکار و ياري خداوند بتوانم سهميه المپيک راکسب کنم.
وي پس از تشکر ازخانواده خود گفت:از استاد احمد قاسميان مربي پايه کيک بوکسين ، استاد عباس آقالرزاده مربي نوجوانان استان مازندران، فريبرز دلاوري و حميدمحموديان حاميان ورزشي اش تقدير و تشکر کرد

تجلیل از استاد کیوس گوران سوادکوهی

سه کنسرت متفاوت موسیقی مازندرانی(گروه های مشتاق حسن،وارش و ترانه)در ساری

تجلیل از استاد کیوس گوران سوادکوهی

شرکت نسیم مهرآوا که در زمینه انتشار آلبوم های صوتی و تصویری موسیقی مازندرانی فعالیت دارد، 30و31 شهریور ماه امسال در دو شب متوالی،کنسرتی را در مرکز استان برگزار می کند.

محمد غلامی-مدیر شرکت مهرآوا-گفت:گروه موسیقی مشتاق حسن به سرپرستی و خوانندگی استاد محمدرضا اسحاقی،گروه وارش به سرپرستی و خوانندگی اکبر رستگار و گروه ترانه به سرپرستی جمشید نیکوزاد و خوانندگی پرویز سیاهدشتی گروه هایی هستند که در این کنسرت برنامه اجرا می کنند.

وی با بیان این که در این مجموعه کنسرت از استاد کیوس گوران سوادکوهی تجلیل خواهد شد، افزود:استاد گوران در این برنامه شعر خوانده، از آلبوم تازه او به نام"پس ته کویی؟"رونمایی می شود.

این ناشر آثار موسیقیایی یادآور شد:در این اثر اشعاری هم چون:توتندی ،جینگا،مازرون،درک نمو،پس ته کویی؟یاد جوونی و مره خجالت انه به وسیله استاد گوران دکلمه و چند قطعه آوازی این مجموعه هم توسط استاد ابوالحسن خوشرو ،سید پرویزسیاهدشتی و.. اجرا شده است.

غلامی زمان اجرای کنسرت را روزهای30و31 شهریور و مکان آن را سالن هلال احمر ساری عنوان کرد.

گفتنیست بخشی از عواید حاصله از این برنامه برای ساخت بیمارستان فوق تخصصی کودکان سرطانی ماهک اختصاص می یابد.

عکس از مناطق دارسله سوادکوه

طبیعت زیبای منطقه دراسله
طبیعت زیبای منطقه دراسله
طبیعت زیبای منطقه دراسله
طبیعت زیبای منطقه دراسله
طبیعت زیبای منطقه دراسله
طبیعت زیبای منطقه دراسله
طبیعت زیبای منطقه دراسله
طبیعت زیبای منطقه دراسله
طبیعت زیبای منطقه دراسله
طبیعت زیبای منطقه دراسله
طبیعت زیبای منطقه دراسله